ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
توجه به شرکت های دانش بنیان گام مهمی در جهت بی نیازی دانشگاه آزاد به شهریه ها

ستعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تاکید بر ایجاد فضای حمایتی از نخبگان و پژوهشگران کشور، لزوم تجاری سازی اختراعات از طریق شرکت های دانش بنیان مطرح شد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزای آنا، جمعی از منتخبان چهره های استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در دیداری نوروزی ظهر امروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنا و هیأت موسس دانشگاه دیدار و ضمن بهره گیری از رهنمودهای سازنده و موثر ایشان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

"با مدیریت دکتر میرزاده، دانشگاه آزاد وارد عرصه جدیدی شد"
امید مرادی فارغ التحصیل دانشگاه امیر کبیر در سخنانی با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت دکتر میرزاده، دانشگاه آزاد وارد عرصه جدیدی شده که شاهد ارتقای آن در سطح ملی و بین المللی  هستیم، گفت: امیدوارم با رویکرد جدیدی که در دانشگاه ایجاد شده ما شاهد تشکیل یک کار گروه تخصصی نخبگان در مجمع تشخیص مصلحت نظام باشیم و اعتماد به نخبگان در واسپاری امور بیشتر شود.
وی از جمله اقدامات صورت گرفته در باشگاه پژوهشگران جوان را تاسیس مجله ای علمی بین المللی در زمینه نانو دانست و گفت: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه علوم نانو در کشور 40 تا 45 درصد است که رقم بسیار قابل توجهی است.

"طی 8 سال گذشته معیار جذب اعضای هیات علمی بر اساس نزدیکی با جریان گروه حاکم بود"
همچنین هانا حقیقت فر از اعضای استعدادهای درخشان و دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران که خود و دو برادر دیگرش از سن 10 سالگی وارد مرحله تحصیلات عالیه شده اند، در سخنانی گفت: در واقع باشگاه پژوهشگران جوان  مایه دلگرمی و امید ما جوانان در کارهای پژوهشی شده و این موفقیت ها مرهون این است که ما دانشجویان، باشگاه را خانه دوم خود می دانیم و دیگر اینکه مسئولان به ما جوانان اعتماد کرده و زمینه رشد و شکوفایی استعدادها را فراهم کردند.
حقیقت فر خواستار حمایت از نخبگان و پژوهشگران شد و گفت: امیدواریم ارائه تسهیلاتی نظیر تخفیف شهریه که متاسفانه در دوره مدیریت پیشین درگیر کاغذ بازی های اداری می شد با مدیریت دکتر میرزاده مرتفع شود و جذب هیأت علمی در دانشگاه ها به جای اینکه بر اساس روابط باشد بر اساس توان و بهره بری جوانان با استعداد کشور صورت گیرد، زیرا طی هشت سال گذشته به عنوان نمونه در دانشگاه تهران، معیار جذب اعضای هیات علمی بر اساس نزدیکی با جریان گروه حاکم بود.

* نگاه ما باید به تولید از عمق و محتوای بیشتری برخوردار شود*
صادق میرزا محمدی دانشجوی دکترای متالوژی نیز در سخنانی با بیان اینکه خوشبختانه با حمایت های باشگاه پژوهشگران همواره از دانشجویان ممتاز بوده ام، گفت: دانشگاه آزاد دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که با حمایت های اثر بخش هیأت امنا و در رأس آن آیت الله هاشمی رفسنجانی و هدیه یک میلیون تومانی امام (ره) بنا نهاده شد.
وی ادامه داد: باشگاه پژوهشگران جوانان و نخبگان همواره حامی دانشجویان و نخبگان کشور بوده و هست و امیدواریم این حمایت ها ادامه یابد.
میرزامحمدی با اشاره به اینکه رشد علمی در کشور ما 31 برابر رشد علمی در سایر کشورهاست ، گفت: نگاه ما باید به تولید از عمق و محتوای بیشتری برخوردار شود تا بتوانیم علم را به ثروت تبدیل کنیم.
وی با اشاره به این نکته که چرخه علم و فناوری فقط تعریف مقاله نیست، تصریح کرد: باید چرخه فناوری را کامل طی کنیم و فناوری را به ثروت و قدرت ملی تبدیل کنیم.
این دانشجوی پژوهشگر خواستار تاسیس پژوهشگاه مواد و متالوژی در دانشگاه آزاد به طور خاص شد و گفت: باید زمینه ای ایجاد شود تا پایان نامه ها به صورت هدفمند و کاربردی به خلق ثروت منجر شوند.

"توجه به شرکت های دانش بنیان گام مهمی در  جهت بی نیازی دانشگاه آزاد به شهریه ها"
همچنین فرهاد عابدینی دانشجوی دوره دکترا و عضو باشگاه پژوهشگران واحد رودسر و املش در سخنانی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان حاصل تفکر دکتر جاسبی بود که امروزه  نقش بسیار مهمی را در علم و صنعت کشور ایفا می کند.
وی افزود: با مدیریت دکتر میرزاده، روح تازه ای به کالبد دانشگاه دمیده شده است و ما امیدواریم با مدیریت ایشان و برنامه هایی که برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی نتایج تحقیقات دارند بتوانیم بحث تجاری سازی اختراعات از طریق شرکت های دانش بنیان را محقق سازیم.
عابدینی، توجه به شرکت های دانش بنیان در باشگاه پژوهشگران را گام مهمی در  جهت بی نیازی دانشگاه آزاد به شهریه ها دانست وگفت: امکان درآمد زایی در کلیه شعب باشگاه ها در سراسر کشور وجود دارد که در صورت داشتن یک دستورالعمل یکسان و آیین نامه های مشخص می توان تدابیر اثر بخشی را در این رابطه اتخاذ کرد.
در ادامه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز رهنمودهایی را ارائه کرد که اخبار تکمیلی آن متعاقبا اعلام می شود.

"پیشگامی دانشگاه آزاد در جهت اجرایی شدن و تجاری کردن طرح های نخبگان و پژوهشگران"
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد متعلق به تمامی جوانان این مرزو بوم است و هیچ کس در آن سهمی ندارد ، گفت: هدف ما توسعه علم و دانش در کشور است و زمینه برای استفاده از نخبگانی که مایل باشند در فعالیت های آموزشی در دانشگاه مشارکت کنند، فراهم است.
هاشمی ادامه داد: ما می توانیم با در اختیار قرار دادن وام های ارزان قیمت با ضمانت دانشگاه، در جهت اجرایی شدن و تجاری کردن طرح های شما نخبگان و پژوهشگران پیشگام باشیم.
وی همچنین با تاکید بر مهندسی طرح ها؛ گفت: تجاری و اجرایی سازی طر ح ها نیاز به سرمایه، زمین، ساختمان و ابزار مناسب دارد و شما نخبگان می توانید از طرق مختلف طرح هایتان را به مرحله اجرا درآورید.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46