ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
گزارش دکتر میرزاده از عملکرد دانشگاه آزاد در سال 1392
دكتر حميد ميرزاده در ارائه گزارشي از دوران رياست خويش در دانشگاه آزاد اسلامي گفت: ظرف 6 ماه گذشته سازوكارهاي لازم براي تدوين نقشه راه¬كار دانشگاه با تكيه بر اسناد بالادستي و مصوبات هيأت مؤسس و هيأت امنا دانشگاه و تعيين چالش¬هاي اصلي آن فراهم شد. طي دو جلسه مهم و طولاني هيأت امنا مركزي، سازمان و تشكيلات جديد دانشگاه براي چابك سازي سيستم اداري بر اساس اصل عدم تمركز و واگذاري اختيارات به واحدهاي دانشگاه به تصويب رسيد.

وي افزود: هيات¬هاي امنا 31 استان با 492 عضو تكميل و هيات¬هاي امنا استاني و كميسيون¬هاي دائمي و نظارت در استانها شكل گرفته و با اختيارات تفويضي مشغول فعاليت هستند و نمايندگان تام¬الاختيار دانشگاه دراستانها و معاونين هماهنگي ايشان تعيين و مشغول فعاليت شدند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با تأكيد بر انجام امور دانشگاه به صورت شورايي گفت: بر اساس مصوبه هيات امناي مركزي، شوراي دانشگاه و آيين¬نامه شرح وظايف و تشكيلات آن به عنوان يكي از اركان دانشگاه همراه با تشكيل شوراهاي راهبردي دانشگاه كه كميسيون¬هاي تخصصي شوراي دانشگاه هستند، شامل شوراي راهبردي اقتصاد دانش بنيان، شوراي راهبردي فرهنگي، شوراي راهبردي علوم پزشكي، شوراي راهبردي بانوان فرهيخته دانشگاه، شوراي راهبردي فناوري اطلاعات، شوراي راهبردي امور حقوقي و ساير شوراها شكل گرفته و باقي مانده شوراها در حوزه هر معاونت در حال تشكيل است كه در مجموع بيش از 250 نفر از دانشمندان و فرهيختگان و صاحب نظران داخل و خارج از دانشگاه در حوزه¬هاي تخصصي مختلف در امر برنامه¬ريزي، هدايت و سياست¬گذاري با دانشگاه به صورت مشاوره يا ناظر همكاري دارند.

وي درباره برنامه¬هاي جديد دانشگاه آزاد اسلامي گفت: مأموريت اصلي دانشگاه مشاركت در رفع نيازهاي ملي و منطقه¬اي و توسعه اقتصادي مخصوصاً مشاركت فعال در فرآيند اقتصاد مقاومتي و فعاليت¬هاي اقتصادي دانش¬بنيان به همان نحو كه رهبر معظم انقلاب فرمودند و نيز مشاركت فزاينده در توسعه اجتماعي و فرهنگي كشور همزمان با ارتقا فعاليت و سهم دانشگاه در توليد جهاني علم است.

دكتر ميرزاده درباره بودجه دانشگاه گفت: بودجه سال 1393 دانشگاه قبل از پايان سال قبل پس از تصويب در هيات¬هاي امنا استان¬ها به تصويب هيات امنا مركزي رسيد. بودجه امسال بودجه¬ريزي عملياتي و متضمن برنامه¬ريزي مبتني بر واقعيات دانشگاه است كه داراي مختصات و ويژگي¬هاي نو در ساختار بودجه دانشگاه است و براي اولين بار 12 درصد درآمدهاي دانشگاه از منابعي به غير از شهريه تأمين خواهد شد.

وي افزود: افزايش چشمگير اعتبارات حوزه¬هاي پزشكي، فرهنگي، پژوهشي، عمراني و ورزشي همراه با اتخاذ روش¬ها و سازوكارهاي جديد از ديگر نقاط قوت بودجه سال 1393 دانشگاه است.
رئيس دانشگاه آزاد طرح¬ها و برنامه¬هاي دانشگاه در سال جديد را كه با سياست¬ها و منابع مختلف و در حوزه¬هاي متنوع در دست اجراست، چنين برشمرد:

- تدوين و اصلاح برنامه 5 ساله مصوب و برنامه راهبردي دراز مدت دانشگاه با همكاري شوراهاي راهبردي و نهايتاً تصويب شوراي دانشگاه و تاييد هيات امنا مركزي.

- اجراي طرح¬هاي فرهنگي ماندگار و موثر با همكاري دانشگاهيان و تشكل¬هاي دانشجويي و توسعه و تقويت نهادهاي اطلاع¬رساني دانشگاه

- همكاري و تعامل با نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي

- تقويت امور نظارتي و بازرسي و پيگيري¬هاي ويژه و حسابرسي و هوشمندسازي امور مالي و اداري دانشگاه و بهينه سازي سيستم¬ها و كاهش بروكراسي كليه امور خدماتي مالي و آموزشي و دانشجويي در دانشگاه و تكريم مراجعان و دانشجويان

- تنقيح و تطبيق و بازنگري مقررات و بخشنامه¬ها و آيين¬نامه¬هاي دانشگاه و شفاف سازي آنها و حفاظت و صيانت از حقوق مادي و معنوي دانشگاه

- انتصاب مديران بر اساس شايستگي¬هاي علمي و اجرايي

- فعال شدن همه طرح¬هاي عمراني دانشگاه و اتمام طرح¬هاي عمراني با پيشرفت فيزيكي بالاي 50 درصد تا پايان سال كه زيربناي آنها به 1600000 مترمربع خواهد رسيد. اجراي 5 طرح عمراني عظيم شامل تجميع سازمان مركزي و واحدهاي دانشگاهي مستقر در تهران كه ظرف چهارسال و با زيربناي حدود 300 هزار مترمربع با منابعي غير از شهريه¬هاي وصولي كه از هم¬اكنون در دست اجرا قرار گرفته است.

- توسعه كيفيت آموزش و راه¬اندازي رشته¬هاي چندنظمي و تقويت واحدهاي علوم و تحقيقات و خدمات آموزشي، پژوهشي و اجراي برنامه¬هاي گسترده در حوزه علوم پزشكي و درماني، توسعه تحصيلات تكميلي و جذب نخبگان و تكميل و اصلاح هرم هيات علمي و تشكيل هيات¬هاي مميزه استاني براي تسريع امر ارتقا هيات علمي و برنامه آموزش و ارتقا مربيان دانشگاه، توسعه و تقويت واحد مجازي دانشگاه، توسعه كيفي و هوشمند سازي مدارس و آموزشكده¬هاي سما، ايجاد واحدهاي جديد دانشگاه در خارج مخصوصاً كشورهاي اسلامي و فارسي زبان و توسعه ارتباطات و فعاليت¬هاي بين¬المللي دانشگاه.

- ايجاد مراكز رشد فناوري و تجاري¬سازي تحقيقات و تأسيس مراكز پژوهشي درآمدزا، با كمك منابع سيستم بانكي يا منابع حاصل از تبديل به احسن اموال مازاد دانشگاه در چارچوب مصوبه هيات امنا مركزي و نيز منابع حاصل از قرارداد در دست اقدام ديگري با يكي ديگر از بانك¬ها كه منابع لازم براي تأمين سرمايه راه اندازي شركت¬هاي دانش بنيان و طرح¬هاي توليدي دانشگاه را فراهم مي¬كند و زمينه¬ساز مشاركت فعال با اساتيد و فارغ التحصيلان دانشگاه را در اجراي طرح¬هاي اقتصادي و خدماتي فراهم مي¬سازد.

- اجراي طرح يكپارچه اتوماسيون اداري سراسري دانشگاه و داشبورد اطلاعات مديريت، ارتقا خدمات دانشجويي و اجراي طرح اتوماسيون نقل و انتقالات دانشجويي و امور رفاهي دانشجويي

- توجه بيشتر به معيشت و امور رفاهي هيات علمي و كاركنان دانشگاه با تأمين وام ارزان قيمت يا كمك به تأمين مسكن ايشان از طريق قراردادهاي منعقده با سيستم بانكي كه در سال قبل انجام شد.


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44