ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
زاگرس بزرگترین ناحیه رویشی و جنگلی کشور با وسعت بیش از ۶ میلیون هکتار است

فریبرز غیبی  در نشست استانداران زاگرس نشین با حضور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت:بیش از ۴۵۰ هزار هکتار از جنگل های زاگرس دچار خشکیدگی جنگل های بلوط شده اند. زاگرس بزرگترین ناحیه رویشی و جنگلی کشور با وسعت بیش از ۶ میلیون هکتار است و بیش از ۸۰ درصد جمعیت عشایری کشور در این منطقه بسر می برند.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد منابع آبی کشور در مناطق جنگلی زاگرس تامین می شود و از نظر طبیعت بکر ، زیبا و حیات جانوری و گیاهی در کشور بسیار حایز اهمیت است.

دبیر ملی ستاد جنگل های زاگرس ادامه داد: با توجه به اهمیت جنگل های زاگرس خشکیدگی به دلیل طغیان آفت ها و امراض جنگل و آتش سوزی تهدیدی برای این عرصه های طبیعی این منطقه است.

غیبی تاکید کرد: ۷۰ درصد عوامل خشکیدگی شناسایی و برنامه های جامعی برای کنترل و مهار ان تدوین و در حال اجراست.

وی گفت: طرح های آبخیزدازی و آبخوانداری از اهمیت بسیاری برخوردار است، در سطح ۲۰ هزار هکتار از مناطق زاگرس عملیات جنگل کاری آغاز شده و استان ایلام از این منظر بسیار پیشگام و موفق بوده است.

وی از شروع برنامه غنی سازی جنگل های زاگرس در کشور خبر داد و گفت: منابع طبیعی جنگل های زاگرس از اهمیت بسزایی برخوردار است و اعتبارات خوبی برای طرح های احیا و حفظ و توسعه و غنی سازی جنگل اختصاص یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم عرصه های طبیعی وملی کشور حفظ شو



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49