ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.1.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نقش هواپیماهای ATR در توسعه ناوگان هوایی
عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه ایران ایر پس از اجرایی شدن برجام خرید 200 هواپیما را در دستور کار خود قرار داد و در این چارچوب 80 هواپیما مربوط به بویینگ، 100 فروند مربوط به ایرباس و 20 فروند دیگر مربوط به ATR بود، گفت: در همین راستا، روز گذشته و در آستانه دور جدید تحریم‌ها، 5 فروند هواپیمایی ATR به آسمان ایران وارد شد.
به گزارش «صما» سید کمال‌الدین شهریاری در حاشیه مراسم ورود5 فروند هواپیمایی ATR، بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: به دلیل اهمیت نوسازی ناوگان هوایی کشورمان بهمن‌ماه سال 94 پس از امضای تفاهم‌نامه برجام، در سفر رییس جمهوری به اروپا پیش‌نویس قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و ای. تی.آر منعقد شد.

وی گفت: منابع مالی این هواپیماها از طریق فیناس و از منابع غیر دولتی تامین شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته که همراه با وزیر راه و شهرسازی وارد کشور فرانسه شدیم از روند ساخت ایرباس ای تی ار بازدید کرده و قراردادهایی در این خصو ص منعقد شد.

وی بابیان اینکه هواپیمای ای تی ار محصول مشترک فرانسه و ایتالیا است گفت: این هواپیما از نوع هواپیمای کوچک بوده و مناسب مسافت کوتاه برد است.

شهریاری گفت: این هواپیماها برای مسافت‌های کوتاه برد بسیار باصرفه بوده و توجیه اقتصادی دارد.

وی بابیان اینکه کشور ما به این هواپیماها نیاز وافری دارد گفت: بخش قابل‌توجهی از فرودگاه‌ها ما برای هواپیماهای پهن‌پیکر مناسب نیست و این هواپیماها برای حمل‌ونقل مسافر کوتاه برد بسیار مناسب است.

وی در نهایت گفت: هواپیماهای کوچک ای.تی.آر گنجایش صد مسافر رادارند و در فعال نگاه‌داشتن پروازهای بین‌شهری کوتاه استفاده خواهند شد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46