ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
گزینه های ادامه مسیر بزرگراه یادگار امام

ه نقل از مهر، علیرضا جاوید در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ادامه غربی این پروژه از خیابان امام خمینی(ره) تا میدان فتح که شاخه غربی، دومین مسیر شاخه جنوبی است، گفت: این مسیر در امتداد خود بزرگراه تا سه راه آذری را شامل می‌شود و شاخه شرقی نیز تا میدان شهید حق‌شناس و بزرگراه شهید نواب صفوی می رود که شاخه‌ها در حال طراحی با مهندسان هستند و تا پایان سال 95 کانسپت مشخص خواهد شد تا در تکمیل طراحی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه امتداد غربی بزرگراه از خیابان امام خمینی (ره) تا میدان فتح به طول 2 کیلومتر در سه فاز طراحی شده عنوان کرد: هفته گذشته فاز اول به بهره برداری رسید که مسیر معکوسش هم آماده بهره برداری است اما به دلیل ادامه عملیات مسیر غربی هنوز در دستور کار است. در مورد عملیات تملک هم باید بگویم که عملیات اجرا و تملک آغاز شده البته فاز دوم و سوم هنوز نیاز به تملک دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تملک اولیه پادگان جی شامل دو بخش است، ادامه داد: بخشی برای وزارت دفاع است و دیگری برای ارتش که با تعامل انجام شده با این حوزه ها تملک بخش وزارت دفاع طبق تبصره 23 انجام شده اما در مورد ارتش مذاکرات در مرحله نهایی است که باید در مجموع 117میلیارد تومان شهرداری بپردازد. البته در تلاشیم تا بتوانیم با تهاتر بخشی از هزینه ها را پرداخت کنیم.

جاوید با اشاره به تملک املاک باقی مانده گفت: این املاک شامل انبارهای آموزش و پرورش استان تهران و نیز 4 گاراژ موروثی می‌شود که املاک موروثی با حکم قضایی باید تملک شود و برآورد شهرداری این است که حدود 12.5 میلیارد تومان هزینه دربر خواهد داشت.

معاون شهردار تهران با اشاره به عملیات شمع‌گذاری زیرگذر استاد معین اظهارکرد: این پروژه در کاهش ترافیک این محدوده بسیار اثرگذار است. بنابراین پیش بینی می شود بن‌بست تاریخی ترافیک منطقه 9 تا یک سال دیگر رفع شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی در محدوده اراضی تملک شده در حال انجام است و در املاکی که هنوز تملک نشده نیز به محض آزادسازی عملیات عمرانی آغاز می‌شود.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48