ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نشستی با موضوع ساختمان برند

نشست سازنده پاسخگو و مصالح نام‌آشنا، در غرفه گروه صنایع گیتی‌پسند در شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام گروه صنایع گیتی‌پسند، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، جمعی از مسئولان و فعالان این صنعت، در نشستی با عنوان "سازنده پاسخگو و مصالح نام‌آشنا " که به میزبانی این مجموعه برگزار شد، شرکت کردند.

مصطفی وعیدی، مدیرعامل گروه صنایع گیتی پسند، مهدی روانشادنیا استادیار دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات‌رییسه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، نیک‌نژادنیا عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران و موذن رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، در نشست یادشده حضور داشتند.

مدیرعامل گروه صنایع گیتی‌پسند در این نشست بیان کرد: همواره در بررسی‌ها، صحبت از مصالح ساختمان است اما کمتر کسی ابتدا ویژگی‌‎های بهره‌بردار را بررسی  و سپس بر اساس این ویژگی‌ها، ساختمانی با بالاترین سطح آسایش را بنا می‌کند. 

وی افزود: زمانی که تعریف صحیحی از مصرف انرژی هر ساختمان در شرایط آب و هوایی مختلف وجود نداشته باشد، نمی‌توان با ارائه یک برچسب انرژی واحد برای تمام ساختمان‌ها، میزان مصرف انرژی را در هر مجموعه خوب یا بد ارزیابی کرد. 

وعیدی با اشاره به اینکه تا وقتی تعاریف مشخصی ارائه نشده باشند، نمی‌توان انتظار پاسخگویی از سازنده را داشت گفت: البته در ایران در مباحث زیرساختی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته اما این فعالیت‌ها در عمل در خدمت احداث ساختمان‌های پایدار قرار نگرفته‌اند. 

مدیرعامل گروه صنایع گیتی پسند افزود: در صلاحیت‌های صنفی تعاریف دقیقی وجود دارد اما این موضوع در تعریف صلاحیت ساخت و ساز، صدق نمی‌کند برای نمونه امروز تعریف صحیح و اصولی از آسایش در یک ساختمان وجود ندارد در نتیجه نمی‌توان بر اساس آن، مصالح مورد نیاز برای رسیدن به آسایش را تولید کرد. 

وی گفت: ضرورت وجود مرکزی که با ارائه شاخص‌های مختلف، بین نظام‌های صنفی، تولیدکننده و نظارت‌کننده، هماهنگی به وجود آورد و تعاریف واحدی برای ساختمان استاندارد ارائه دهد، کاملا محسوس است.

وعیدی با بیان اینکه گروه صنایع گیتی‌پسند با عضویت در مراکز تحقیقاتی و انجمن‌های بین‌المللی و راه‌اندازی ۱۳ مرکز تحقیقاتی به ایده "یک خانه- یک برند" دست یافت، افزود: این ایده‌ با بهره‌گیری از شاخص‌ها و استانداردهای بین‌المللی، به دنبال رسیدن به بالاترین سطح آسایش برای بهره‌برداران است؛ ایده مورد اشاره از همان اتفاقی که در مورد امداد خودرو رخ می‌دهد استفاده کرده، به این معنا که بهره‌بردار هر ساختمان را با یک سیستم پاسخگویی واحد روبه‌رو ساخته و مشکلات مراجعه به سازمان‌های مختلف پشتیبانی را برای همیشه مرتفع می‌سازد.

وی گفت: تاسیسات ساختمان جزو مهم هر ساختمان است؛ حال اگر سازندگانی که خود از صلاحیت لازم برخوردارند از تولیداتی استفاده کنند که مجموعه تولیدکننده آنها پاسخگوی مصرف‌کنندگان نیست، چه باید کرد؟ اینجاست که ما مدعی هستیم هر خانه را با محصولات یک برند تحت پوشش قرار می‌دهیم که خدمات پشتیبانی را به صورت واحد به کاربران ارائه می‌کند.

مدیرعامل گروه صنایع گیتی‌پسند بیان کرد: با محصولات متفرقه نمی‌توان به  هدف واحد دست یافت؛ برای همین است که میزان مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور ۱۲ برابر استاندارد جهانی است، حال اینکه گروه صنایع گیتی‌پسند به ساختمان‌های مثبت انرژی که میزان تولید انرژی در آنها از مصرف کمتر است، دست یافته؛ این امر با استفاده از تجهیزات انرژی خورشیدی امکان‌پذیر است که ما آن را عملیاتی کرده‌ایم.

وی افزود: تمام بحث گروه صنعتی گیتی‌پسند با مسئولان وزارت مسکن، راه و شهرسازی همین است که چرا برای یک یخچال برچسب انرژی تعریف شده، اما یک ساختمان با آن عظمت و کارایی نباید دارای برچسب انرژی داشته باشد؟

وعیدی  اعلام کرد: صنایع گیتی‌پسند ادعا می‌کند در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید مجموعه‌ای همچون گیتی‌پسند پیدا کنید که چنین حجمی از فعالیت در صنعت ساختمان داشته باشد و با  بهره‌گیری از مراکز تحقیقاتی متعدد، به نقطه‌ای که امروز گیتی‌پیند به آن رسیده‌، دست یابد؛ برای هر تیم تحقیقاتی که موفق به پیداکردن چنین مجموعه‌ای در دنیا شود، ۱۰۰ هزار یورو جایزه تعیین شده است. 

به گزارش ایسنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44