ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
راه آهن سریع السیر تهران اصفهان به شیراز می رسد
وزیر راه و شهرسازی از افزایش عرضه اوراق حق تقدم مسکن تا یک هفته آینده برای کاهش قیمت آن خبر داد و با اشاره به این‌که ۳۰۰ هزار خانه خالی در تهران وجود دارد، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته افزایش قیمتی در مسکن پیش‌بینی نمی‌شود.

به گزارش عصرایران، عباس آخوندی در برنامه پیک بامدادی در خصوص مصوبه دولت برای فروش واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به پیمانکاران توضیحاتی ارائه کرد که مهمترین بخش های سخنان وی به این شرح است:

 -  حدود 117 هزار مسکن مهر بدون متقاتضی را برای فروش عرضه کرده‌ایم. اعلام کرده‌ایم هر کسی متقاضی است برای هر منظور دیگری بتوانیم این واحدها را واگذار کنیم و دولت هم این مجوز را داده است. وی با بیان این‌که فروش این واحدها خیلی مشکل است،

- حدود 200 هزار مسکن مهر باقیمانده که عمدتا در مرحله سفتکاری یا نازک‌کاری قرار دارند که به زودی به اتمام می‌رسد.

 - درباره اوراق نیز به دنبال آن هستیم که میزان عرضه را افزایش دهیم که فکر می‌کنم تا یک هفته آینده با افزایش عرضه قیمتها کاهش می‌یابد.

- در تهران حدود 300 هزار خانه خالی داریم و امکان عرضه وجود دارد و بر اساس برآوردهای صورت گرفته فعلا افزایش قیمتی را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

 تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان با اتصال به فرودگاه امام


  وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌آهن سریع السیر تهران- قم - اصفهان اولین پروژه راه‌آهن سریع‌السیر است که وارد ایران شده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی گفت: پس از توافق برجام پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان عملیاتی و چینی‌ها نیز وارد این پروژه شدند  و پس از گشایش اسناد اعتباری با توجه به افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه‌ها در بخش اول قرارداد ۲.۲ میلیارد دلار برای این پروژه درنظر گرفته شد.

وی افزود: در طراحی‌های جدید در نظر داریم پس از انتقال ایستگاه‌های واقع در خارج از شهر به داخل شهر، ایستگاه‌های مورد نظر را به وسیله مترو با ایستگاه‌های متروی داخل شهرهای قم و اصفهان تلفیق کنیم.

همچنین بحث مفصلی برای اتصال این خط به راه‌آهن اصفهان- شیراز داشته‌ایم که نیازمند هماهنگی با نهادهای دست اندرکار است.


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44