ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نیاز به مترو تهران پردیس

استاندار تهران با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به منظور فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه مسئولیت مهمی برعهده دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، با انتقاد از عملکرد دستگاه ها در بخش فرهنگ سازی و اقدامات تبلیغی برای اقتصاد مقاومتی افزود: باید از ظرفیت سینما و صدا و سیما برای فرهنگ سازی در این حوزه استفاه کرد.

وی طراحی نشان اقتصاد مقاومتی برای افراد برتر در این زمینه را ستود و گفت: این نشان انگیزه خوبی میان دستگاه ها و بخش خصوصی ایجاد می کند.

* ارائه گزارش اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان تهران
در ادامه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری تهران برگزار شد، نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، گزارشی از اقدامات این اداره در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و افزود: کنارگذر جنوب تهران (چرم شهر)، جاده فیروز کوه به قائمشهر، بهسازی محور هراز و راه آهن تهران - ساوه - سنندج از جمله مهمترین طرح های ملی این حوزه در استان تهران است.
استاندار تهران نیز ساخت خط قطار شهری از تهران به پردیس را ضروری دانست و تاکید کرد: به طور حتم باید از ظرفیت بخش خصوصی در این خصوص استفاده کرد.

* تدوین بسته حمایتی از کارگاه های تولید صنایع دستی
رجبعلی خسروآبادی مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه اقصاد مقاومتی گفت:‌ طرح توسعه تولید صنایع دستی، فرش و گردشگری، تدوین بسته حمایتی از کارگاه های تولید صنایع دستی، ایجاد ظرفیت های جدید هتلینگ و تدوین بسته حمایت از گردشگری و اجرای آن را به عنوان طرح های اصلی اقتصاد مقاومتی در حال مطالعه و اجرا داریم.
وی با بیان اینکه ساخت پنج هتل با ظرفیت 700 تخت در تهران در حال ساخت است تصریح کرد: در سال 94 جهش خوبی در ظرفیت هتل های تهران صورت گرفت که موجب افزایش ظرفیت دوهزار تختی هتل ها شد.
نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: ایجاد موسسات بازاریابی و ایجاد اشتغال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مهمترین اقداماتی است که باید در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تقویت شود.

* برنامه های اقتصاد مقاومتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران
برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در ادامه جلسه گزارش اقدامات دستگاه تحت امر خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را اعلام کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت رویدادها و آثار فرهنگی و رسانه ای برای افزایش جلب مشارکت و ترویج فرهنگ روحیه جهادی از طرح های این اداره کل است که در قالب گفتمان سازی، فرهنگ سازی، شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.
وی درج شعارهای تبلیغاتی، انتخاب و معرفی برترین نشریات خبری شهرستانی در الگوی مصرف، حمایت از آثار مکتوب، حمایت از سینما، برگزاری نشست های تخصصی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، حمایت از تولید آثار موسیقایی، برگزاری جشنواره کاریکاتور، حمایت از نمایش های خیابانی و ایجاد بانک ایده با هدف مبارزه با فساد را از مهمترین طرح های ارشاد تهران در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
در پایان این نشست نیز استاندار تهران از دستگاه های مختلف استان خواست گزارش اقدامات خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را هرچه زودتر ارائه کنند.
وی همچنین بر همکاری اتاق بازرگانی استان با ستاد اقتصاد مقاومتی و پرهیز از اقدامات فرعی برای توسعه اقتصاد استان تاکید کرد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48