ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
شرط دستیابی به رشد 8 درصدی

خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت با برشمردن پیش‌شرط‌های جذب سرمایه‌گذار موفق در دوران جدید اقتصاد ایران، گفت: براساس برآوردهای انجام شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت، حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تحقق رشد ۸ درصدی بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
ولی الله افخمی‌راد، افزود: واقعیت این است که نظام تامین مالی موجود و فضای سرمایه‌گذاری فعلی در کشور برای تحقق این امر نیازمند اصلاحاتی است که انجام آن در کوتاه‌مدت دور از ذهن به نظر می‌رسد.

رئیس سازمان توسعه تجارت، گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران متعددی برای بررسی شرایط سرمایه‌گذاری ایران مراجعه کرده‌اند، ضرورت دارد تا نقشه راه ملی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تدوین شده و همه دستگاه‌های سرمایه‌پذیر به نوعی در چارچوب آن حرکت کنند. رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: بر این اساس لازم است اقدامات مناسبی در کنار این نقشه راه، برای تامین امنیت سرمایه و سرمایه‌گذار در کشور انجام شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق رشد ۸ درصدی نیاز به جذب سرمایه‌گذاری از داخل و خارج کشور و به کارگیری فناوری داخلی و خارجی برای ارتقای بهره‌وری است. افخمی‌راد تصریح کرد: به‌طور قطع، دولت به تنهایی قادر به اجرای سیاست‌های تحقق رشد ۸ درصدی نیست و بخش خصوصی، بخش تعاونی و همه فعالان اقتصادی باید در این امر مهم مشارکت داشته باشند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46