ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آخرین خبرها از ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار

مناقصه پروژه ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار برگزار خواهد شد تا ساخت 18 ماهه آن به منظور بهره برداری از یک فرودگاه عملیاتی بین المللی در دستور کار قرار گیرد. البته به گفته مسئولان، احتمالا تا پایان سال جاری باند این فرودگاه آماده خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدحسین ملک‌زادگان - عضو هیات مدیره منطقه آزاد و ویژه اقتصادی چابهار - در پاسخ به اینکه ساخت فرودگاه بین المللی چابهار از چه زمانی آغاز می‌شود؟ گفت: کنارک یک بندر نظامی است و در اختیار نیروی هوایی است. ابتدا برنامه این بود که این فرودگاه را گسترش دهیم اما به دلیل برخی مسائل، منتفی و تصمیم بر این شد که فرودگاهی مستقل مدنظر قرار گیرد تا محورهای مختلف کار به صورت موازی پیش برود.

وی افزود: از کنارک تا چابهار نیز فاصله‌ای 40 - 50 کیلومتری وجود دارد و با مسائل خاصی از جمله نظامی بودن و در منطقه نبودن مواجه است. منطقه آزاد چابهار به فرودگاه کنارک کمک زیادی کرد و این فرودگاه حتی شب‌ها امکان فرود نداشت اما با بودجه‌ کافی منطقه آزاد، امکانات لازم برای فرودگاه تامین شد.

به گفته ملک‌زادگان، مناقصه ساخت فرودگاه به صورت کلی انجام نخواهد شد بلکه در بخش های مختلف چون ساخت باند، فنس کشی و تاسیسات از جمله برج و سالن‌ها انجام خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال جاری ایجاد باند آن انجام شود.

عضو هیات مدیره منطقه آزاد و ویژه اقتصادی چابهار با بیان اینکه طراحی ساخت این فرودگاه انجام و مجوز ایجاد آن نیز صادر شده است، گفت: اعتبار ایجاد این فرودگاه برآورد شده و منطقه آزاد چابهار توانایی ساخت آن را دارد. هر نیازی نیز در این زمینه وجود داشته باشد جای نگرانی نیست و کمک های لازم برای ساخت فرودگاه انجام خواهد شد.

ملک‌زادگان با بیان اینکه توسعه خطوط ارتباطی به منطقه آزاد چابهار از طریق دریایی، هوایی و زمینی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این زمینه قرادادهای لازم نگاشته خواهد شد تا توسعه خطوط ارتباطی منطقه آزاد چابهار به عنوان اولویت مدنظر قرار گیرد.

ترکان - دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی - نیز پیش از این گفته بود با توجه به اینکه دو منطقه ارس و چابهار فرودگاه ندارند، نیاز داریم با سرمایه گذاری مناسب و برنامه‌ریزی دقیق در این مناطق ساخت فرودگاه را آغاز کنیم.

به گفته وی، پیش از این فرودگاه نظامی چابهار با اختصاص یک ترمینال به مناطق آزاد خدمات‌رسانی به این بخش را نیز بر عهده داشت ولی به هر حال فاصله 10 کیلومتری این فرودگاه تا منطقه آزاد باعث شد تا برنامه‌ریزی جهت احداث فرودگاه در منطقه آزاد چابهار صورت گیرد.

طبق اعلام ترکان، احداث این فرودگاه ظرف 18 ماه آینده باید به اتمام برسد و مشکلی برای تامین اعتبار آن وجود ندارد.

ایسنا



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49