ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
حمل و نقل حومه ای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز در اولویت
: «برقی کردن مسیر ریلی تهران - مشهد، چهارخطه شدن مسیر ریلی تهران - گرمسار، توسعه ارتباطات در حوزه تمدنی ایران‌شهر از عراق تا آسیای میانه و شبه قاره هند، حمل‌و‌نقل انواع محصولات پتروشیمی و فولادی از طریق قطار و ...» را می‌توان از جمله اخبار ذکر شده در مراسم آغاز به‌کار بزرگ‌ترین نمایشگاه حمل‌و‌نقل ریلی منطقه‌ای خاورمیانه در تهران دانست. در این مراسم آخوندی، وزیر راه و شهرسازی علاوه‌بر اخبار فوق از بازگشایی ال‌سی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان خبر داد و گفت: باید در حوزه دو خطه کردن، افزایش سرعت، قطارهای سریع‌السیر و حمل‌و‌نقل حومه‌ای اقدامات بسیاری صورت گیرد که خوشبختانه بعد از مدت‌ها ال‌سی قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان فعال شده که با اجرای آن طی 4 سال قطارها با سرعت 250 کیلومتر در ساعت سیر می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه قرارداد برقی کردن مسیر تهران-مشهد و افزایش سرعت به 200 کیلومتر به‌زودی نهایی می‌شود، افزود: بحث حمل ونقل حومه‌ای تهران با سرعت در دست اقدام و در حال اجراست، همین بحث برای خط مشهد به گلبهار و سرخس در دست اقدام است. از سوی دیگر در حوزه شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز این موضوع مطرح شده است. وی با تاکید بر اینکه برای گسترش ارتباطات ریلی نیاز است که ایران در سایر کشورها نمایندگی‌هایی داشته باشد و همین‌طور کشورهای دیگر نیز در ایران نمایندگی داشته باشند از حضور کشورهای عضو و مدیرکل UIC (اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا) در این کنفرانس استقبال کرد.

آخوندی نکته مهم در حمل‌و‌نقل ریلی را به‌کارگیری قطارهای برنامه‌ای و منظم دانست و افزود: چنانچه قطارهای منظم و برنامه‌ای در شبکه ریلی تردد داشته باشند می‌توان نظر صاحبان کالا و بار را جلب کرد و رشد قابل‌توجهی در این حوزه را تجربه کرد. در حال حاضر نیز اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رخ داده و همان‌طور که می‌دانید قطار برنامه‌ای چین راه‌اندازی شده و برنامه‌هایی برای راه‌اندازی سایر مواد از جمله مسکو نیز در دستور کار قرار دارد. از سوی دیگر وزیر صنعت،معدن و تجارت نیز در این مراسم از افزایش تولید واگن و لکوموتیو در داخل کشور خبر داد و افزود: ریل داخلی وارد بازار می‌شود. محمدرضا نعمت‌زاده با تاکید بر مشارکت شرکت‌های ایرانی و خارجی، اظهار کرد: ما می‌توانیم از شرکت‌های خارجی دانش و قطعه بگیریم و برای توسعه صنایع داخلی استفاده کنیم و تاکنون هم قراردادهای خوبی بین شرکت‌های ایرانی و خارجی به امضا رسیده است. نعمت‌زاده با اشاره به تولید واگن‌های مسافری، افزود: تولید واگن مسافری را باید از حدود ۲۲۰۰ به ۴۰۰۰ واگن برسانیم که در این بخش هم ۴۵ درصد خودکفایی داریم. نعمت‌زاده با بیان اینکه تعداد لکوموتیوها را باید به بیش از دوبرابر برسانیم، تصریح کرد:برای ۴ سال آینده به ۲ تا ۴ هزار واگن نیاز داریم که در حال مذاکره هستیم.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44