ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.30 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فرودگاه امام خمینی (ره) منطقه آزاد می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت لغو تحریم‌ها برای تمام کشورهای منطقه که در طول سال‌های گذشته هزینه‌های زیادی داده‌اند، از آغاز به کار منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) در روزهای آینده خبر داد.

راه‌اندازی منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) در آینده نزدیک

عباس آخوندی در نشست خبری در حاشیه اجلاس بین‌المللی هوانوردی ایران اظهار کرد: تحریم‌ها در طول سال‌های گذشته نه تنها به رفاه و امکانات ایران لطمه زده که حتی در کشورهای منطقه نیز تاثیرات منفی از خود به جای گذاشته است. این در حالی است که موقعیت آسمان ایران بر وضعیت جغرافیایی به طوری خاص تعیین‌کننده بوده و عدم استفاده آن برای بسیاری از کشورها هزینه‌ساز خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به نقطه تعادل خود در ارتباط با دیگر کشورها بار دیگر امکان استفاده از موقعیت استراتژیک کشورمان در ارتباط چهار سوی جهان فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمدن ایرانی که در طول تمام سده‌های گذشته پایدار مانده است، اظهار کرد: حضور ایران می‌تواند به عنوان نمادی از پایداری در این عرصه باقی مانده و تاثیرات جدی در تعادل ترانزیتی منطقه داشته باشد.

آخوندی با اشاره به اهمیت آسمان ایران در انجام پروازهای بین‌المللی در تمام حوزه‌های منطقه ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم آسمان ایران را به شکلی آزاد و امن فراهم کنیم تا با توسعه راه‌های هوایی جدید امکان استفاده حداکثری از این منابع فراهم آید. ما در این راستا پس از لغو تحریم‌ها پنج مسیر هوایی جدید را نیز به آسمان کشور اضافه خواهیم کرد.

وی با اشاره به طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) در برنامه‌های آتی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: براساس برنامه‌های ما ظرفیت این فرودگاه باید به 45 میلیون مسافر در سال برسد که این موضوع فضایی را برای ایجاد همکاری‌های تجاری و منطقه‌ای ایجاد می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای سرعت گرفتن توسعه اقتصادی این منطقه، ایران به زودی منطقه آزاد تجاری فرودگاه امام خمینی (ره) را اعلام رسمی می‌کند و در کنار آن نیز برای فرودگاه‌هایی مانند شیراز، تبریز، اهواز، بوشهر و اصفهان برنامه‌هایی برای توسعه با سرمایه‌گذاری‌ خارجی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آخوندی خاطر نشان کرد: ایران تلاش می‌کند با ایجاد شرایطی امن تمام سرمایه‌گذاران را وارد عرصه هوایی خود کرده و با توجه به نیازی که در تامین ناوگان و تجهیز فرودگاه‌ها دارد آنها را فعال کند. پس از لغو تحریم‌ها ما اعلام می‌کنیم که تمام شرکت های جهان به جز شرکت‌هایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند، می‌توانند وارد ایران شده و در عرصه‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: ایسنا



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46