ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
تاور کرین دیگری سقوط کرد
اقبال شاکری با اعلام خبر سقوط یک دستگاه تاورکرین در منطقه 22 گفت: ظهر امروز یک دستگاه تاورکرین که در پروژه مسکونی شهرک شهید باقری واقع در خیابان خرم‌آباد منطقه 22 فعالیت می‌کرد از محل زیر اتاقک راهبر شکسته و خوشبختانه داخل پروژه سقوط کرد.

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه راننده این تاورکرین افغانی بوده که خوشبختانه با وجود جراحات سخت زنده مانده است گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که سن این تاورکرین مربوط به سال 1975 میلادی می‌باشد.

رییس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه قطعا راهبر این تاور گواهی صلاحیت استفاده از تاور را نداشته است گفت: متاسفانه این تاورها توسط شرکت‌های ذیصلاح نصب نمی‌شوند و به نظر می‌رسد علت اصلی این حادثه برداشتن بیش از حد بار، عمر بالا و پوسیدگی قطعات تاور و یا نصب غیراستاندارد قطعات باشد.

شاکری با بیان اینکه در تهران به دلیل گسترش ساخت ساختما‌ن‌های بلندمرتبه، استفاده از تاورها افزایش یافته و باید نظارت و کنترل دقیقی از سوی شهرداری و سازمان نظام مهندسی صورت گیرد گفت:‌ خطرناک‌تر از فعالیت تاورها در پرداخت وجود و نصب تاورکرین‌ها در معابر است که برای چرخش از روی مناظر مسکونی عبور می‌کنند که بسیار خطرآفرین است.

وی با بیان اینکه جلسات زیادی در خصوص افزایش ایمنی تاورها برگزار شده گفت: در آخرین جلسه مقرر شد معاون شهرسازی شهرداری دستورالعمل استفاده از این تاورها را با تعیین مسئولیت تمامی سازمان‌های دخیل تنظیم کند که هنوز این مهم محقق نشده است.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/998828/#ixzz3xuOMTUyA

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44