ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
هند خواهان توسعه چابهار

وزیر نیرو گفت: علاوه بر صحبت هایی که بر روی توسعه انرژی های تجدیدپذیر و ظرفیت های دو کشور در این زمینه شد، وزیر هند از تمایل کشورش برای سرمایه گذاری در توسعه بندر چابهار و سرمایه گذاری در صنعت راه آهن ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «حمید چیت چیان» وزیر نیروی ایران پس از دیدار با «مونیکا گاندی» وزیر توسعه و جوانان هند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست مشترکی که عصر امروز در وزارت نیرو برگزار شد، ابتدا در خصوص بنیاد جهانی انرژی که مراسم اهدای جایزه جهانی انرژی با همکاری این بنیاد در تهران برگزار شد صحبت کردیم و سپس راههای همکاری دو کشور در توسع انرژیهای تجدیدپذیر طرح و بررسی شد.

وی افزود: کشور هند اخیرا اقدامات قابل توجهی در افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر انجام داده و همکاری های خوبی با کشورهای منطقه در زمینه های مختلف دارد که امیدواریم بتوانیم همکاری های دوجانبه در زمینه انرژی را افزایش دهیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در این نشست به نقش بانوان در فعالیت های اجتماعی و اصلاح روند مصرف اشاره شد، گفت: مشاور امور زنان و خانواده وزارت نیروی ایران در این جلسه گزارشی از نقش زنان ایرانی در فعالیت های اجتماعی و همچنین اصلاح روند مصرف انرژی در خانوار گزارشی ارائه داد که مورد توجه وزیر هند و همراهان ایشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: زنان ایرانی هم در مسئولیت های مدیریتی و کارشناسی و هم در مسئولیت های خود به عنوان مادر و همسر در خانواده نقش موثر خود را در جامعه نشان داده اند و این مسئله به اثبات رسیده که زنان می توانند رد اصلاح روند مصرف خانواده بسیار تأثیرگذار باشند.

چیت چیان در خصوص مذاکراتی که برای سرمایه گذاری هندی ها در ایران صورت گرفت، گفت: علاوه بر صحبت هایی که بر روی توسعه انرژی های تجدیدپذیر و ظرفیت های دو کشور در این زمینه شد، وزیر هند از تمایل کشورش برای سرمایه گذاری در توسعه بندر چابهار و سرمایه گذاری در صنعت راه آهن ایران خبر داد و بنده نیز به نمایندگی از دولت، علاقه مندی دولت ایران را در این خصوص به ایشان ابلاغ کردم و قرار شد در روزهای آینده هیئتی از کشور هند برای مذاکره در خصوص سرمایه گذاری در بندر چابهار و صنعت راه آهن ایران به کشورما سفر کند و نشست هایی با وزیر و مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی داشته باشند.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اجرای برجام در صنعت آب و برق ایران تأثیرگذار است، اذعان داشت: امیدواریم با اجرای برجام بسیاری از موانعی که بر سر راه انتقال دانش و تکنولوژی در آب و برق وجود داشت، برطرف شوند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44