ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مجموعه مسکونی همسایگی کویر برنده جایزه بازآفرینی شهری
از میان صدها اثر شرکت کننده، پروژه "مجموعه مسکونی همسایگی کویر" از استان یزد موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه بالاترین جایگاه در سطح ملی در حوزه بازآفرینی شهری شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، شورای علمی وهیئت داوران نخستین رویداد "جستار کیفیت در تجربه های بازآفرینی شهری" برگزیدگان بالاترین جایگاه در سطح ملی درحوزه بازآفرینی شهری را به جامعه علمی ومدیریتی کشور معرفی کرد. هدف از این اقدام شناسایی و تقدیر از تجاربی است که اثراتی آشکار و ملموس در بافت های شهری بهبود کیفیت زندگی مردم داشته اند.
پروژه "مجموعه مسکونی همسایگی کویر" شامل 61 واحد مسکونی با زیربنای ناخالص8500 متر مربع ، زیربنای مفید 5330 متر مربع در زمینی به مساحت 4600 متر مربع ،در قالب دو طبقه مسکونی و یک طبقه رفاهی واقع در خیابان سلمان یزد، محله نظرکرده –بافت تاریخی- موفق به احراز رتبه نخست این مسابقه شده است.
طراح پروژه شرکت مشاور شبستان يزد با مدیریت مهندس مجتبی فرهمند عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد می باشد. این پروژه که با هدف مسکونی سازی بافت تاریخی و ممانعت از تخلیه بافت قدیمی یکی از کهن ترین شهر های تاریخی دنیا اجرا شده است، اولین تجربه مجموعه سازی در بافت تاریخی یزد بوده و در حال حاضر 60 خانوار یزدی در این مجموعه سکونت دارند.
براساس این گزارش در مراسمی که در سالن معلم کتابخانه ملی تهران برگزارشد وزیر محترم راه و شهرسازی جوایز برگزیدگان اول تا سوم این مسابقه را اهدا کرد.
این جایزه ملی که به عنوان اولین جریان فرهنگی در حوزه بازآفرینی شهری مطرح شده است ، در میان جوایز مشابه بالاترین جایگاه را در سطح ملی دارد.
مرکز مطالعات وتحقیقات معماری شهری ایران ، با حمایت وزارت راه وشهرسازی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و با مشارکت دانشگاه هنر،دانشگاه شهیدبهشتی،دانشگاه علم وصنعت ایران،دانشگاه تربیت مدرس،جامعه مهندسین مشاور،سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور،سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور و مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازیِ وزارت راه و شهرسازی برگزار کننده این مسابقه بوده اند و اساتید برجسته معماری و شهرسازی کشور آقایان دکتر پرویزپیران ، دکتر سید محسن حبیبی، دکترمظفر صرافی، دکتر بهروز هادی زنوز و مهندس ایرج کلانتری در مراسم اهدای جوایز حضور داشتند.
گفتنی است اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد اخیرا به مدت سه ساعت از این مجموعه بازآفرینی شده در حوزه بافت تاریخی یزد بازدید کردند و از طراحان و مجریان آن تقدیر به عمل آوردند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 47