ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.1.28 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
وزیر راه و شهرسازی: مهم ترین مشکل مهندسان اشتغال است
به گزارش اسکان نیوز، وی اصلی ترین مشکل مهندسان را اشتغال برشمرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در توافقات هسته ای به بازارهای فرا ملی دست یابیم و به سمت رقابت های بین المللی پیش برویم.

آخوندی ادامه داد: باید به فکر اشتغال برای مهندسان ایرانی در سراسر جهان باشیم و مهندسان ما بتوانند قدرت رقابت را در سطح بین المللی کسب کنند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، نگاه به مهندسی تاکنون نگاهی درون گرا بوده ولی باید با اتکا به توان ملی نگاه برون گرا و از طریق رقابت های بین المللی در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

آخوندی وظیفه اصلی سازمان نظام مهندسی را اعتلای امور مهندسی در کشور دانست و افزود: این سازمان توانسته کیفیت فنی ساختمان های مقاوم در برابر زلزله را در کشور ارتقا دهد.

وی همچنین با اشاره به وجود یک هزار و 300 شهر در کشور و قرار گرفتن ایران روی گسل زلزله، وظیفه مهندسان را مهم ارزیابی کرد و افزود: کاستی هایی در حوزه مهندسی وجود دارد که باید با ویرایش آیین نامه ها و توجه به قوانین مهندسی ساختمان نسبت به رفع این کاستی ها اقدام شود.

آخوندی توجه به بحث انرژی در مهندسی ساختمان را ضروری دانست و افزود: بیش از 35 درصد انرژی در ساختمان ها مصرف می شود و از این رو مهندسان باید آیین نامه های مربوطه را اجرا کنند.

وی با بیان این که دانش مهندسی در ایران رو به رشد است، اظهار کرد: ارزیابی های لازم از تعداد مهندس مورد نیاز در کشور انجام نشده و این رشته با رشد شتابان به پیش می رود.
 

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46