ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.2.4 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آخرین فهرست مجلات ایرنی ISI + مجله دانشگاه علوم و تحقیقات بالاترین ضریب تأثیر در بین نشریات ایران
کسب شاخص تاثیر جدید از سوی نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST)
شرکت Thomson Routers هر ساله فهرست شاخص تاثیر (IF) نشریات عضو مرکز Web of Science (WOS) را در ماه جولای (تیرماه) ارائه می کند و طبق این فهرست نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست(IJEST) موفق به کسب شاخص تاثیر (IF) معادل دو ممیز صد و نود شد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات با توجه به اطلاعات پایگاه(Journal Citation Report) JCR میزان خود استنادی نشریه IJEST به مقدار 16 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش ، ضریب تأثیر جدید نشریه IJEST که وابسته به دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات است از ضریب تأثیر برخی نشریات علوم محیط زیست که قدمت زیادی دارند، پیشی گرفته است که این نشریات عبارتند از:

- INTERNATIONAL BIODETERIORATION & BIODEGRADATION (IF: 2.131, Elsevier),

- JOURNAL OF ENVIRONMENTAL SCIENCES (IF: 2.002, Elsevier),

- CLEAN-Soil Air Water (IF: 1.945, Wiley),

- ENVIRONMENTAL TECHNOLOGY (IF: 1.560, Taylor & Francis),

- WATER AIR AND SOIL POLLUTION (IF: 1.554, Springer)

دکتر مجید عباسپور با اعلام این خبر افزود: با توجه به وضعیت موجود ارزیابی جهانی شاخص تاثیر و وجود برخی از نارسائی های پدید آمده ناشی از خودارجاعی، ناشر جهانی تامسون روترز عامل جدید دیگری بنام آیگن فاکتور (Eigen factor) را ابداع و در کنار (Impact factor) قرار داده است تا بتدریج و با تعالی علم و پژوهش در جهان، این عامل جدید که کلیه خود ارجاعات و نقاط ضعف ارزیابی موجود نشریات بین المللی را رفع می کند را جایگزین نماید.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: طبق این رده بندی جدید نیز (آیگن فاکتور) نشریه IJEST در مرتبه نخست در کشور و در میان کلیه نشریات ISI ایرانی قرار گرفته است.

وی با بیان این مطلب که عامل مهم دیگر در این علم سنجی معیار ارزش تاثیرگذاری مقالات(Article Influence Score) است که خوشبختانه نشریه IJEST در رده نخست این معیار نیز قرار دارد، ادامه داد: نشریه بین المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست (IJEST) وابسته به دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات است که با همکاری انجمن متخصصان محیط زیست ایران بیش از 10 سال است که منتشر می شود و از سال 2012 تا کنون نیز انتشار آن با همکاری ناشر بین المللی Springer انجام می پذیرد.

 http://www.srbiau.ac.ir/fa/news/28/bodyView/11876/کسب.شاخص.تاثیر.جدید.از.سوی..نشریه.بین.المللی.علوم.و.تکنولوژی.محیط.زیست.(IJEST).html

فهرست نشریاتISI واجد شاخص تاثیر(Impact Factor) جمهوری اسلامی ایران در سال2014 به این شرح است:
برای مشاهده تصویر بزرگتر، روی تصویر کلیک نمایید





آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46