ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ابلاغیه رسمی وزارت راه و شهرسازی بر استفاده از مجری ذی‌صلاح

با ابلاغ رسمی نامه وزارت راه و شهرسازی به شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران، استفاده از مجری ذی‌صلاح در تمام مراحل ساخت به قوت خود باقی ماند.

 پیش از این صدور رأیی در دیوان عدالت اداری در موردی خاص بهانه‌ای شده بود برای سازمان نظام مهندسی تهران در رابطه با مجری‌ که این رأی ابهاماتی را در خصوص استفاده از مجری ذی‌صلاح ایجاد کرده بود.

  امروز رسماً این ابلاغیه به شورای مرکزی و غفرانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران اعلام شده و به موجب آن مجری به قوت خودش باقی است و در تمام متراژ‌ها و تمام مراحل باید از افراد صلاحیت‌داری که دارای گواهی تأیید صلاحیت‌ که همان پروانه اشتغالی است و توسط وزارت راه و شهرسازی صادر شده، استفاده شود.

بنابراین آن چیزی که به عنوان رأی دیوان عدالت گفته شده هیچ گونه مانعی ایجاد نمی‌کند و کماکان سازمان‌های نظام مهندسی در سراسر کشور ملزم هستند مراتب قانونی را اجرا کرده و از مالکین بخواهند که برای ساخت و ساز خود از افراد دارای صلاحیت استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، این نامه امروز یکشنبه تهیه شده و فردا به طور رسمی اعلام وصول‌ می شود. همچنین در این نامه به بند‌های مختلف قانون از جمله ماده 4، 32، 33 و 34 قانون اشاره شده و استدلال‌هایی که در آیین‌نامه اجرایی آمده و استدلال‌های حقوقی همه بر استفاده از مجری ذی‌صلاح تأکید دارند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44